Vølund Varmeteknik

Digital strategi

Branding, der skaber efterspørgsel

De seneste år er det kun gået én vej med varmepumpernes popularitet. Markant har skabt en styrket brandstrategi for Vølunds varmepumper gennem en revitaliseret kommunikationsplatform. 

Varme til danskerne i 140 år
Ud over at være et billigt alternativt, så er en varmepumpe også en yderst miljøvenlig opvarmning til gavn for både indeklima og klimaet generelt.

Vølund Varmeteknik har været i markedet længe inden, varmepumper blev moderne og har været med til at tegne udviklingen af varmeløsninger i mere end 140 år. Vølund Varmeteknik sælger ikke direkte til slutkunder, men gennem en stor kreds af Vølund-uddannede VVS-installatører. 

Udfordring: Tal til og med VVS-installatørerne

Vølund Varmetekniks slutkunder foretager selv meget grundig research forud for investeringen i en varmepumpe. Selv om Vølund Varmeteknik ikke sælger direkte til slutkunden, har de derfor behov for at skabe efterspørgsel hos VVS-installatørerne gennem stærk slutkundeorienteret branding både online og offline.  

Løsning: Sammenhæng mellem offline- og online-kommunikation

Markant har skabt en revitaliseret kommunikationsplatform, hvor der med udgangspunkt i styrkepunkter og en opdateret visuel profil i højere grad bliver lagt vægt på, hvordan Vølund skaber værdi.  
 
Der er skabt større sammenhæng mellem online- og offline-kommunikationen med et stærkt og genkendeligt udtryk. På den måde positionerer Vølund Varmeteknik sig som en stærk samarbejdspartner for installatører og et attraktivt brand, man gerne vil associeres med. 

Kontakt os

Er du vores næste case?

Vores kunder spænder vidt, og det samme gør vores løsninger. Kontakt os og hør, hvad vi kan gøre for dig – vi er altid klar med en snak og en kop kaffe.

Task

Rebuild a unified visual system for the advertising agency, made of steel which can change the world in a while.