d

VI ER MARKANT

Lad os arbejde sammen

Tilbage til rødderne

Valsemøllen

Navneskifte

Da detailbrandet Finax i 2019 stod over for et navneskifte til Valsemøllen, var opgaven ikke blot at skifte navnet på emballagerne, men at sikre, at tilliden fra Finax blev videreført til Valsemøllen, og at justeringen af brand DNA’et og kommunikationsplatformen fremadrettet kunne rumme flere produkttyper. På baggrund af omfattende analyser af målgrupper og markedet udviklede vi en ny brandstruktur og en tilpasset brandplatform, der både kunne fastholde de stærke bage-universer, som allerede var etableret og sikre, at det justerede brand DNA vandt indpas hos målgruppen. Samtidig skabte vi en fintuning af Valsemøllen logoet, et visuelt univers, der også kunne rumme subbrands, nye emballager og de visuelle rammer til digitale medier. Valsemøllen gik med navneskiftet tilbage til sine rødder og har høstet mange positive tilkendegivelser for det nye brand. Samtidig har forbrugerne taget så overvældende godt imod Valsemøllen på hylderne, at 2019 på alle måder blev et rekordår på alle parametre.

Kategori

Ansvarlig

Tags

valsemoellen siden 1899
valsemoellen navneskift
Hjertedame
graf