d

VI ER MARKANT

Lad os arbejde sammen

Fra 0 til 100 på rekordtid

Neutralon

Digital strategi

Herhjemme er markedet for behandling af alger på træværk, terrasser og facader domineret af stærke spillere. Men da Neutralon efter flere års udvikling, som det eneste algefjerner-produkt i Danmark, blev godkendt af Miljøstyrelsen, fik de kamp til stregen. Nowocoat henvendte sig for at få hjælp til både strategi, koncept og eksekvering, og i løbet af ganske få måneder positionerede vi Neutralon som et stærkt, miljøansvarligt alternativ til de eksisterende produkter.

Salget af Neutralon foregår udelukkende i byggemarkeder og havecentre landet over. Den digitale strategi handlede dermed dels om at skabe den nødvendige kendskab til Neutralon som et grønnere alternativ og dels om at ramme målgruppen i en given radius fra byggemarkederne. Al trafik fra online medier og sociale medier blev ledt ind på Neutralon websitet, hvor den grønne profil blev yderligere udfoldet. Vi udarbejdede desuden film, der med et glimt i øjet kommunikerede fordelene ved Neutralon. Filmen kørte på TV2 regioner og fungerede samtidigt på sociale medier.

Med udgangspunkt i omfattende indsigt i målgruppens præferencer og ønsker, udviklede vi konceptet ’Fri for alger med ren samvittighed’. Alle undersøgelser peger på, at forbrugerne i høj grad er sig miljøet, grundvandet og ikke mindst de fremtidige generationer bevidst, når det handler om kemi i haven. Vi skabte et koncept, der i eksekveringen ydede indholdet retfærdighed og italesatte forskellen på Neutralon og det øvrige varespejl.

Kategori

Ansvarlig

Tags

neutralon imac
Neutralon
neutralon