En digital tilgang
til udvikling af
nye kundeemner
Målgruppe: Erhverv og privat
Mål: Skab kvalificerede leads til bearbejdning
Se mere i videoen
B2B leads
de første 30 dage
Leads på under
18 måneder
B2C leads
pr. måned
Kort om Glassmate som virksomhed
To målgrupper - én strategi med fokus på leadgenerering
Udtalelse fra GlassMate
─ Nichlas Thorsgaard, CEO & indehaver hos GlassMate
“Det har været vigtigt for mig, at jeg har kunne kigge over på nogen, som har prøvet det her før. Ikke bare at skabe leads, men kvalificerede leads, som har en reel forretningsværdi.”
inbound marketing
En digital salgs- og marketingindsats
For en virksomhed som GlassMate, hvor slutproduktet er et overvejelseskøb med en relativ lang design-, produktions- og monteringstid er det vigtigt at have en kontinuerlig kundetilgang, så der ikke er perioder, hvor det står stille, fordi indsatsen minimeres i en foregående periode. Der arbejdes både med større og mindre projekter, der strækker sig over alt fra seks uger til seks måneder, så derfor er den kontinuerlige bearbejdning af potentielle nye leads og kunder essentiel for at opretholde en stødt stigende tilvækst af kunder – både på privat og erhverv.
Ønsket var at skabe en løbende tilvækst af leads og bearbejde disse til at blive klar til en målrettet salgsindsats og/eller selv søge henvendelse hos GlassMate gennem bearbejdningsfasen.
Det er essentielt for os, at vi samarbejder med nogle, som forstår forretningen. Ikke bare produktet og løsningen, men nogle, som har indgående kendskab til vores udfordringer i markedet, strategien og hvor forretningen skal hen. Jeg har brug for nogle, der tør udfordre og stille spørgsmålstegn ved det vi gør, så vi udvikler os sammen.” Fortæller Nichlas Thorsgaard, CEO hos GlassMate.
GlassMates salgs- og marketingstrategi bygger i høj grad på et kontinuerligt flow i henvendelser fra potentielle B2B og B2C kunder. Det havde længe været på dagsordenen at udvikle og eksekvere en målrettet indsats til at skabe flere henvendelser, men uden at gå på kompromis med brandudtryk- og genkendelse. Tværtimod har det været et krav fra starten, at strategien ligeledes skulle kunne fungere som en brandopbyggende indsats. Efter udførligt forarbejde er GlassMate i samarbejde med os i Markant nu i gang med inbound marketing, der skal skabe kvalificerede B2B og B2C leads.
I GlassMates kampagner har det primære fokus været inspirerende indhold med forskellige særprægede indretningsløsninger. Målretningen i annonceringen og på websitet er med fokus på download af katalog for mere viden om mulighederne og endnu mere inspiration. Herefter gennemgår de opsamlede leads en bearbejdningsfase med målrettet inspiration afhængigt af hvilken kategorisering det enkelte lead er givet (segment inden for målgruppen fx restauration, kontor mm i B2B), hvor der ligeledes bliver pushet mulighederne for indhentning af uforpligtende tilbud, indretningsrådgivning og en række flere kontaktpunkter.
”Det er vigtigt for os, at Markant forstår at imødekomme de udfordringer vi står overfor i vores branche, når vi skal få udtryk, stil og tone til at forenes med en effektiv inbound strategi. Det er for os lige så vigtigt, at vi ikke går på kompromis med vores brands look and feel, som det er at få mange leads." Fortæller Nichlas Thorsgaard, CEO hos GlassMate.
+250 B2B leads de første 30 dage
Kombinationen af målrettede digitale kampagner og et +50 siders Business katalog har skabt mere end 250 B2B leads de første 30 dage. Alle leads kommer fra de tre brancher, som stod øverst på GlassMates prioriteringsliste - og de tre brancher, hvor GlassMates løsninger skaber mest værdi. Med en gns. pris pr. lead på 46 kr. har det været et rentabelt set-up fra starten af.
+200 B2C leads pr. måned
Over en periode på mere end et år har vi genereret +200 B2C leads pr. md. Alle leads har gennemgået et tilpasset e-mail automation flow, der har bearbejdet dem op hen over 1-2 måneder. Undervejs i forløbet har vi måtte forlænge og justere flowet, så der var mulighed for at tilpasse sig den store ordretilgang.
GlassMate har haft og har stadig en stødt stigende tilvækst i kundetilgangen, som har gjort at udviklingen i forretningen har været konstant siden samarbejdets begyndelse i 2020. Ligeledes har vi fået lov til at udvikle nyt website, katalog, ny visuel identitet, herunder nyt logo, fonte, farver mm og vi fortsætter udviklingen i fællesskab.
Få tilsendt et effektivt setup
Download hele GlassMates inbound strategi lige her
Den lander direkte i din e-mail →
Ved indsendelse af formularen, accepterer du Markants privatlivspolitik.

Få et skalerbart digitalt setup
Skal vi udvikle din inbound strategi?
Vi arbejder ud fra filosofien om no size fits all. Vi kan udvikle og eksekvere en effektiv inbound strategi for din virksomhed, uanset om din målgruppe er B2B eller B2C.