Esbjerg Golfklub

Brandplatform og identitet

Esbjerg Golfklub - Case Fra Markant

Et slag for de gode historier

Esbjerg Golfklub er som Danmarks 3. ældste klub et fyrtårn inden for golfsporten. Med præmierede baner og en unik beliggenhed i Nationalpark Vadehavet har klubben et stærkt ønske om både at fastholde sin position og samtidig gå forrest, når det handler om at skabe den udvikling, der fortsat tiltrækker nye medlemmer. 

Som en klub med over 100 års historie stod Esbjerg Golfklub over for en kompleks udfordring: Hvordan tager man en stærk historisk arv og gør den relevant for både nuværende medlemmer og fremtidens generationer?  Vi udviklede en ny brandplatform og visuel identitet, der formåede at forene historien med fremtiden. Brandplatformen blev bygget på klubbens kerneværdier, der både respekterer fællesskabet og de traditioner, der gør Esbjerg Golfklub unik, samtidig med at den skaber rum for udvikling og innovation. Det betød blandt andet et moderniseret logo, opdateret farvepalet og en fleksibel designmanual, som kan bruges på tværs af platforme. Esbjerg Golfklub har fået styrket sin position og har fået bedre redskaber til at eksekvere hurtigt og effektivt internt. 

Leverancer
Brandplatform
Visuel identitet
Branding
Strategi
Kampagner 

Esbjerg Golfklub - Case fra Markant
Esbjerg Golfklub - Case fra Markant
Esbjerg Golfklub - Case fra Markant
Esbjerg Golfklub - Case fra Markant
Esbjerg Golfklub - Case fra Markant
Esbjerg Golfklub - Case fra Markant

Er du blevet nysgerrig på at høre mere?

Kontakt vores CEO, Jakob Storm og hør mere om, hvordan vi kan hjælpe dig med en lignende opgave.